Coś dla początkujących, teksty itd.

O tym co małe ludziki robią na polach, eee... stołach bitewnych ;)
Post Reply
IRKUCK
Posts: 1993
Joined: 29 Aug 2005, o 14:20
Contact:

Coś dla początkujących, teksty itd.

Post by IRKUCK »

Udało mi się trafić na artykuł, który był jednym z pierwszych jakie czytałem gdy zaczynałem zbieranie figurek :)
Myślę, że czas nadszedł - rzekł Gaunt - i chciałbym, aby wszyscy moi odważni ludzie byli ze mną, gdy zaczniemy szturm. Komisarz wybiegł po drabince przyczepionej do ściany okopu i krzyknął do swoich ludzi: - Mężczyźni z Tanith! Chcecie żyć wiecznie? Ich odpowiedź, głośna i spontaniczna, zginęła w huku kanonady. Ale Ibram Gaunt dobrze wiedział, jak ona była. Strzelając ze wszystkiego co mieli, "Duchy Gaunta" wybiegły z okopów, ogniem swojej broni przebijając sobie drogę do chwały, śmierci czy czegokolwiek czekającego na nich po drugiej stronie.
First and Only - Gaunt''''s Ghosts
Dan Abnett



Witaj przybyszu w czterdziestym tysiącleciu! Jest to czas niekończących się galaktycznych wojen, w których ludzkość walczy o przetrwanie i dominację w galaktyce. Ponad 25 tysiącleci temu ludzkość poczyniła swoje pierwsze kroki w kosmosie. Odkrycie napędu nadprzestrzennego oraz samej nadprzestrzeni znacznie przyśpieszyło kolonizację. Przyniosło ono również jedno z najpoważniejszych zagrożeń - kontakt z Chaosem i jego Demonami. Pojawienie się psykerów - ludzi obdarzonych mocami psychicznymi - otworzyło owym istotom miliony bram do naszego świata. Demony przypuściły wściekły atak na ludzkość, w krótkim czasie doprowadzając kwitnącą cywilizację do upadku. Nie będąc w stanie obronić się, kolonie człowieka padały łatwym łupem również innych ras. Do dziś wiele z utraconych wówczas światów nie zostało odzyskanych. Po pięciu tysiącach lat ciągłych wojen pojawiła się wreszcie nadzieja na odrodzenie - człowiek znany dziś jako Imperator Ludzkiej Przestrzeni. Drogą dyplomacji oraz podbojów na nowo zjednoczył rozbitą ludzkość, a dzięki potężnym mocom psychicznym przegnał Demony z powrotem w nadprzestrzeń. Tak oto, dziesięć tysięcy lat temu, po długich i krwawych wojnach, powstało trwające do dziś Imperium. Jest to jedyne tak duże Imperium w Galaktyce - jedyne, które istnieje nieprzerwanie od 10 000 lat. Umożliwiają to między innymi potężne i silne armie Gwardii Imperialnej oraz elitarni Space Marines. Ludzkość nie jest jedyną inteligentną rasą w Galaktyce. W swojej długiej historii ludzie napotkali wiele cywilizacji, z niektórymi toczono również wojny. Od tysiącleci za najpoważniejszych przeciwników uznaje się - obok Chaosu - Eldarów, Orków oraz Tyranidów.

W Warhammerze 40,000 grający wcielają się w dowódców wybranych przez siebie armii. Nie ma tutaj ustalonych reguł - niektórzy decydują się na daną armię, bo podoba im się jej "klimat", inni preferują wygląd figurek, jeszcze inni styl grania. Gra sama w sobie jest właściwie rozwinięciem genialnej idei szachów. Każda ze stron posiada swój zestaw figurek (armię) o specyficznych cechach. Po ustaleniu reguł zwycięstwa rozgrywana jest w systemie turowym potyczka, zgodnie z zasadami opisanymi w instrukcji. Cóż zatem jest takiego interesującego w Warhammerze 40,000, że przykuwa on uwagę tysięcy ludzi na całym świecie? Co sprawia, że poświęcają oni (one również!) swój czas na malowanie figurek i toczenie kolejnych bitew? Prawdopodobnie największym atutem systemu jest potężna ilość oraz spójność informacji o całym universum, w którym toczy się akcja gry. Niejedna osoba (wliczając w to autora niniejszego artykułu) wybrała W40K z tego właśnie względu. Oryginalność opisów Imperium, wojen w Galaktyce oraz obcych ras śmiało może konkurować z większością literatury fantastycznej obecnej na naszym rynku. Niewątpliwie ważnym atrybutem W40K decydującym o jego popularności są również miniaturki oddziałów i maszyn wojennych. Bogactwo detali, wspaniałe pomysły i metody ich realizacji - Games Workshop zatrudnia naprawdę utalentowanych rzeźbiarzy. Niektóre z nich to prawdziwe dzieła sztuki! Znane są osoby, które stosunkowo rzadko grają (lub nawet wcale), natomiast posiadają setki wspaniale pomalowanych figurek, stojących na wyeksponowanych miejscach w ich domach. Dobrze wymalowana armia figurek, stojących na "polu bitwy" to jedyny w swoim rodzaju widok!

Ale nie zapominajmy również o samej grze - w końcu to z myślą o graniu powstał Warhammer 40,000. Tutaj również W40K ma czym się pochwalić. Obecnie na rynku dostępnych jest dziewięć armii. Każda z nich ma przynajmniej kilka specyficznych tylko dla siebie oddziałów i bohaterów. Ileż to daje możliwości! Można stworzyć armię dedykowaną dla konkretnego gracza, jedyną w swoim rodzaju. To tylko jedna strona - kompletowanie armii. Druga strona to granie nią. Można śmiało powiedzieć, że nie ma dwóch identycznych bitew. Za każdym razem warunki są inne - teren, cele, szczęście sprzyja bardziej lub mniej. Zdecydowanie: jeśli ktoś chce gry, z którą mógłby się identyfikować - Warhammer 40,000 jest dobrym wyborem. Bo czy jako sposób realizacji tego celu wybierze zgłębianie wiedzy o świecie W40K, czy malowanie figurek, czy też w końcu pociąga go samo granie i różne style prowadzenia wojny - na pewno znajdzie to w tym systemie. Przedstawione w powyższym artykule informacje tylko w niewielkim stopniu są w stanie pokazać całe bogactwo, jakie znaleźć można w "czterdziestce". To tylko naprawdę niewielki wycinek - na opis całości potrzeba byłoby bowiem wielu książek. Serdecznie zapraszam zatem wszystkich zainteresowanych do Warhammera 40,000. Wybaczcie mi, ale właśnie dostałem rozkaz od samego Imperatora - CZAS NA WOJNĘ!


Niech Was Błogosławi Wieczny Imperator!

Brat Matthius
Zakon Aniołów Krwi (Space Marines)
....::::Dar Makabere Tanza Des Vampires:::....
Image
Post Reply